CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Tuesday, May 25, 2010

kalau hati....

kalau hati ini rama-rama, maka terbanglah aku mencari dirimu yang hilang seribu hari dulu...

kalau hati ini awan, hujan yang turun pasti menghanyutkanmu kearahku...

kalau hati ini petir, cahayanya akan menerangi malammu yg kegelapan...

kalau hati ini guruh, dentam-dentumnya buat tidurmu hilang makna tenteram...

kalau hati ini kaca, maka deraiannya tidak bisa disambung semula...

kalau hati ini kayu, serpihannya sudah lama lekang dek zaman luka terlalu lama...

kalau hati ini api, baranya tak akan terpadam walau disimbah air tujuh lautan...

kalau hati ini persimpangan, maka kekeliruan akan membawamu ke jalan tnpa penghujung...

kalau hati ini sungai, berabad pun alirannya tetap menghala ke arah yg sama...

kalau hati ini bunga api, percikannya memeriahkan hidupmu yang lama suram tanpa aku...

kalau hati ini teka-teki, pasti berkerut dahimu mencari jawapan yang tiada di mana-mana...

kalau hati ini pelangi, berada di bawah lindungan langit yang sama, mengapa cahayaku tidak terbias di matamu?...

kalau hati ini memori, mengapa engkau tidak mampu mengingatkanku walau sudah berabad bersama?...

kalau hati ini batu,pasti segala tingkahmu tidak akan aku pedulikan...

kalau hati ini persoalan, ke manakah semua kesimpulan yg pernah engkau ajukan?...

kalau hati ini ekonomi, maka kegawatannya buat engkau terpana...

kalau hati ini udara, maka tanpaku tidak bernyawalah dirimu...

kalau hati ini jam, maka setiap detik adalah jantungku yang berdegup kerana dirimu...

kalau hati ini rumput, warnanya kian suram dek hujan yang malu mahu berkunjung...

kalau hati ini piano, maka alunan muziknya buat engkau mengenal erti sayu dan sendu...

kalau hati ini cemburu, maka musnahlah aku dalam jiwa yang resah dan bergalau...

kalau hati ini embun, kesuciannya buat kau sanggup menunggu aku seawal pagi mahu bertamu...

kalau hati ini camar, sayapku takkan patah walau merentas seribu lautan...

kalau hati ini dosa, maka ampunkan aku kerana hadir dalam hidupmu...

kalau hati ini mawar, harumanku akan menamanimu walau kita terpisah antara dua benua...

kalau hati ini mendung, maka gelap warnanya akan membuat kau lari menjauh...

kalau hati ini kopi, pahitnya buat kau tersedar daripada mimpi yang menyesatkan...

kalau hati ini warna, maka palitkan kanvas hidupmu agar ceria dan tidak jemu...

kalau hati ini kamus, maka perbendaharaan katamu semua hanya tentang aku...

kalau hati ini hasad, jauhilah aku yang akan mengaibkanmu...

kalau hati ini matematik, maka kiraannya pasti kau tambah aku bersamaan dengan satu...

kalau hati ini muzik, pasti engkau menyanyi siang dan malam tanpa henti...

kalau hati ini selimut, maka terhindarlah dirimu daripada kedinginan malam...

kalau hati ini kerajaan, maka bersemayamlah engkau di singgahsana dengan senyuman...

kalau hati ini dacing, maka adilkah pembahagian antara kasih, sayang dan cinta?...

kalau hati ini atom nuklear, ledakannya membuat engkau terkesan beribu tahun lamanya...

kalau hati ini curiga, maka selalulah aku didatangi gelisah dan engkau pula dikejar resah...

kalau hati ini rahsia, maka debarnya hanya kau dan aku tahu...

kalau hati ini keju, maka cairkanlah aku setiap kali mendengar namamu...

kalau hati ini bintang, maka akan kuterangi hidupmu biar jelas apa yg kau mahu...

kalau hati ini kartun, selalulah kau ketawa melihat tingkahku yang tidak berhenti menghiburkanmu...

kalau hati ini pakaian, maka kututupi kelamahanmu biar kau sentiasa gah dimataku..

kalau hati ini minyak, maka berhati-hatilah engkau menatangku, jangan sampai tumpah lalu kehilangan...

kalau hati ini kapal terbang, akan kuterbangkan dirimu agar selalu dekat dengan diriku...

kalau hati ini kamera, akan kurakamkan kenangan kita agar tidak pudar dan hilang daripada ingatan...

kalau hati ini madu, maka khasiatnya buat engkau sentiasa menginginkan aku...

kalau hati ini peluru, maka bedilannya akan memusnahkanmu yang berani melupakanku...

kalau hati ini mimpi, akan aku datangi malam-malammu hingga kau tak mampu lari walau sesaat daripadaku...

kalau hati ini dermaga, berhentilah semua kapal mahu singgah di tempat yang kukhaskan hanya untuk dirimu...

kalau hati ini cuaca, maka musim dingin ni sudah terlalu lama dilewati...

kalau hati ini coklat, keenakannya membuatkan engkau lupa mana yang benar, mana yang palsu...

kalau hati ini panadol, kau akan kembali riang dan sakitmu pasti tak berlarutan...

kalau hati ini sutera, kelembutannya menghiasi peribadimu yang mewah dengan kasih sayangku...

kalau hati ini cahaya, maka tahulah engkau gelapnya duniaku tanpa dirimu...

kalau hati ini renda, maka tenunannya tidaklah secantik mana...

kalau hati ini guruh, maka dentumannya membuatkan kau lari menjauh...

kalau hati ini piala, maka aku akan kau idam sehingga ke hujung nyawa...

kalau hati ini lebuh raya,pasti jalannya yang lurus akan memudahkan engkau mendekati aku...

kalau hati ini puncak Kinabalu, maka dakilah aku kerana aku menunggumu di situ...

kalau hati ini suara, jeritanku langsung tidak kau dengari...

kalau hati ini perisai, akan kulindungimu daripada segala kepayahan...

kalau hati ini dendam, maka segala dosa nikmatnya hanyalah sementara...

kalau hati ini magnet,maka kau akan selalu merapati aku walau jauh di hemisfera yang berbeza...

kalau hati ini ombak, maka kasihku ini tidak mengenal erti pasang surutnya...

kalau hati ini bateri, dicas seribu kali, aku tetap tidak mampu menguasai...

kalau hati ini tali, akan terikatkah engkau kepadaku?...

kalau hati ini tasik, tenangkah aku bila kau menjauhkan diri?...

kalau hati ini embun, seribu tahun menuggumu tetap tidak menjadi lautan...

kalau hati ini amanah, berdosakah saat aku berasa putus asa?...

kalau hati ini drama, akan menangiskah engkau saat tirai berlabuh?...

kalau hati ini jendela, singgahkah angin dan bertamu memberi ketenangan?...

kalau hati ini kismis, tujuh biji sehari akan membuatkan kau sentiasa mengingati aku...

kalau hati ini mesin perakam waktu, maka pudarlah dakwat tanda kerapnya kau datang dalam ingatanku...

kalau hati ini ikan terubuk, sanggupkah engkau membuang semua tulang yang menjadi penghalang?...

kalau hati ini air mata,akan banjirkah dunia yang penuh sengsara?...

kalau hati ini nangka muda, maka getahnya akan pasti sukar dibersihkan...

kalau hati ini zat makanan, mengapa engkau berkeras enggan menjamah?...

kalau hati ini marathon, maka larianmu hanyalah menuju kepada aku...

kalau hati ini mikrofon, kuatkah naluri ini kau dengari?...

kalau hati ini cendol, kemanisanku akan menghilangkan dahagamu...

kalau hati ini superbike, akan kubawamu menjelajah ke seluruh dunia...

kasih kita kan abadi kerana waktu mula terhenti di saat kita bersua.....TARIKH LUPUT CINTA...


----@ ayat2 ni aq copy paste dr mmber aq...comel2 jer ayt dy..best....try la renungkan...


to be continued jika masih diberi nafas olehNYA...

No comments:

Post a Comment

Doakan untuk Teja

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

click to create your own