CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Tuesday, May 10, 2011

Pergilah..aku relakan....

Hari ini hatiku sunyi lagi..Seperti kali pertama aku kehilangan, hari ini aku rasai lagi perkara yang sama. Bezanya kali ini aku masih memilikinya cuma dia tiada untukku..Hilang entah ke mana, tiada khabar berita, tiada juga tanda-tanda meninggalkanku atau kembali kepadaku, yang ada cuma kesunyian antara kau dan aku..Tiada kata, pesan mahu pun pujukan, yang ada hanya harapan di sudut hati yang kelam….Betapa sakitnya hatiku kau lakukan seperti itu..

Setiap hari hati ini memikirkan dirimu..Aku paksakan diri agar melupakan dirimu namun bertapa kejamnya sang hati yang menyakitkan itu juga yang menjadi keinginannya..Aku lemah dengan kehendaknya lalu ku kirimkan pesanan menyedapkan rasa, agar kau faham gundah di jiwa..Tetapi semuanya hampa, kotak bisu itu tetap membisu seribu bahasa…Ku cuba lagi memanggil namamu, namun semuanya tetap sama…Kau terus dengan sikap mu tidak pernah berubah, dan tidak pernah ingin mengendahkan sesiapa…

Nyatanya kau hanya memikirkan dirimu sehingga sanggup membuatku begitu..Apakah salahku sehingga selayaknya aku menerima semua ini? Andai aku pernah tersalah bicara, maafkanlah aku..Namun, hukumanmu keterlaluan bagiku…Jika engkau pernah merasakan sakitnya hati dilukai, mengapa kini engkau melukakan diri ini….Di waktu kau perlu aku selalu hadir untukmu, namun ketika aku perlukan dirimu yang ada cuma aku dan hatiku yang sepi…

Hari berlalu tanpa jemu aku menunggu hadirmu..Akhirnya aku pasrah, akan aku akhiri penantian ini…Kasih, andai itu yang terbaik buatmu, biarlah ku bawa hati ini..Aku tidak ingin disakiti dan ditinggal pergi begini, aku mengubati lukamu bukan untuk kau melukakan hatiku…Aku sandarkan harapanku padamu, bukan untuk kau lempar apabila hilang sabarmu…Aku mencintaimu bukan untuk berpeleseran atau bersuka-sukaan denganmu.. Aku inginkan satu arah tujuan, dan bukan juga kesenyapan atau kesunyian di kalbu..ubatilah hatiku…….

to continued Jika masih diberi nafas olehNYA....

No comments:

Post a Comment

Doakan untuk Teja

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

click to create your own